15 tehnici de relaxare/revitalizare a organismului

0

      Exista metode de relaxare pentru oricine: de la cei foarte stresati, pana la cei bolnavi si la cei foarte ocupati. Alege ce ti se potriveste si ce iti place din lista urmatoare de metode. Le-am ordonat de la cele care necesita minim de timp si efort, la cele mai complexe.

       Stim ca avem nevoie de relaxare, dar ne gasim cu greu timp pentru asa ceva. Iti suna cunoscut, nu-i asa? Daca stresul nu doare, avem impresia ca putem lasa deoparte masurile de combatere a lui, mult in urma altor treburi mai importante pe care le avem de facut. Chiar daca nu ne gandim la stres, care sa nu uitam ca ne poate imbolnavi grav, ar trebui sa acordam mare atentie relaxarii zilnice, deoarece ea ne face viata mult mai usoara, mai frumoasa si are multe beneficii pentru sanatatea noastra.

Daca avem grija sa ne relaxam in mod regulat, in organism au loc urmatoarele fenomene:

  • se instaleaza calmul prin faptul ca bataile inimii sunt mai rare,

  • scade tensiunea arteriala,

  • ritmul respiratiei se reduce,

  • creste fluxul de sange in muschii mari ai corpului,

  • se reduce tensiunea musculara,

  • se reduce durerea cronica,

  • scade intensitatea furiei si frustrarii,

  • putem controla frica si panica,

  • creste puterea de concentrare,

  • se declanseaza si creste creativitatea,

  • reapare pofta de viata,

  • ne creste increderea si puterea de a rezolva problemele care apar,

  • avem o perceptie mai clara a realitatii,

  • suntem mai deschisi sufleteste, mai pozitivi, mai binevoitori,

  • atingem o stare de liniste interioara,

  • suntem mai fericiti.

 

“Este important sa te relaxezi inainte de a lua decizii importante in viata”. (Paulo Coelho)

     

Vă prezint,

15 metode simple si rapide de relaxare

 

tehnici de relaxare 91. Respiratia profunda.

Atunci cand suntem agitati, stresati, suparati respiram rapid, superficial si sacadat, ceea ce determina batai ale inimii prea rapide sau neregulate, care amplifica si mai mult starea noastra de agitatie. Ca sa ne linistim trebuie sa respiram profund de cateva ori, iar astfel, bataile inimii se vor normaliza, plamanii se vor umple integral cu aer si tot corpul se va relaxa.

Este bine ca macar la primele incercari de respiratie profunda sa stai intins, dar tehnica se poate executa si asezat pe un scaun, sau stand in picioare.

tehnici de relaxare 8Aseaza-ti o mana pe stomac si una pe piept. Inspira adanc si incet, timp de 5 secunde, observand si imaginandu-ti plamanii cum se umplu cu aer. Diafragma (muschiul dintre plamani si stomac) va cobori ca sa faca loc plamanilor ce se umplu cu aer si va face stomacul sa se ridice.

Vei simti acest lucru cu palma asezata pe stomac. Pieptul se va ridica si se va mari si el, datorita aerului patruns in plamani. Este in regula daca simti un usor discomfort in zona abdomninala. Acum expira incet, timp de 7 secunde, eliminand aerul din plamani si apoi contracta putin muschii abdominali pentru a scoate tot aerul din plamani, inainte de a inspira din nou.

Pentru a te relaxa, respira profund de cateva ori.

CITITI mai mult pe www.comunitatea-spirituala.ro

Get real time updates directly on you device, subscribe now.