Asigurătorii RCA, obligaţi să-i informeze şi asiste pe clienţi

0

   Asigurătorii vor avea obligaţia să instituie un canal de comunicare prin care asigurații și conducătorii vehiculelor pot solicita informații în legătură cu regularizarea daunelor produse vehiculelor avariate prin accidente de circulație acoperite de contracte RCA, potrivit unui proiect pus în dezbatere publică de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Propunerea de modificare a Normei nr. 39/2016 privind asigurările auto din România mai stabileşte că accesul la acest canal de comunicare va fi pus la dispoziția asiguraților la momentul încheierii contractului RCA sau pe parcursul derulării acestuia.

În plus, la solicitarea asiguraților sau a conducătorilor auto, asigurătorul RCA este obligat să comunice informații cu privire la:

  • drepturile și obligațiile ce le revin acestora în baza legislației aplicabile locului de producere a evenimentului;
  • modul de completare al formularului „Constatare amiabilă de accident”;
  • procedurile pe care asigurații le parcurg în vederea reparației vehiculului asigurat și a regularizării daunei;
  • alte informații, în vederea soluționării amiabile a cazului.

Aceste noi măsuri vin în contextul în care au fost înregistrate foarte multe reclamații în legătură cu regularizarea daunelor produse vehiculelor avariate prin accidente de circulație acoperite de contracte RCA, iar o mare parte a acestora sunt cauzate de:

  • necunoașterea suficientă a legislației incidente specifice locului/statului în care se produc accidentele sau de interpretarea greșită a acesteia;
  • necunoașterea drepturilor și obligațiilor pe care asigurații și conducătorii vehiculelor le au în aceste cazuri.

Autoritatea de Supraveghere Financiară a mai precizat că stabilirea în sarcina emitentului contractului RCA a unor obligații cu privire la acordarea de consultanță în aceste cazuri prin punerea la dispoziție de informații și sfaturi utile în vederea soluționării corecte a dosarelor de dauna auto ar reprezenta o soluție pentru:

  • creșterea încrederii în relația asigurat – asigurător;
  • stabilirea corectă a culpei în producerea evenimentelor;
  • reducerea numărului de reclamații;
  • reducerea numărului de cazuri în care asigurătorii efectuează investigații suplimentare generate de neconcordanțe în declarațiile parților și apariția unor suspiciuni cu privire la cauzele și împrejurările producerii faptelor;
  • asigurarea unui proces continuu de educație financiară.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.