Scrisoare deschisa catre adulti

Scrisoare deschisa catre adulti

 -opinia unui copil de clasa a VI-a –

 

Am primit saptamana aceasta un articol din partea unui elev clasa a VI-a. Nu dorim sa comentam noi nimic, va lasam pe dumneavoastra cititorii sa o faceti! (echipa LJ)

 

Elev1

CE AS SCHIMBA LA SISTEMUL DE INVATAMANT ROMANESC…

 

1. ORARUL ELEVILOR DIN CLASELE V-VIII SI IX-XI

Pentru un elev din clasele enumerate mai sus, cuvintele ,,vreau acasa mai repede’’ sunt cel mai des folosite. De ce? Pentru ca in Romania, un elev nu are timp sa isi dezvolte activitatile din cauza orarului prost aranjat.

Pe langa faptul ca sapte ore din zi ei le petrec acolo, cand ajung acasa, pe primul plan nu sunt doar temele. Normal, ar trebui sa manance, sa se poata odihni, sa mai aiba timp pentru alte activitati. Dar nu, la noi, in clasele enumerate mai sus, orele incep la 12:00, 13:00 sau chiar si mai devreme, la 10:00, se termina la 17:00, 18:00 sau chiar 19:00. Ce o fi in mintea celor care programeaza orele asa? Ca nu este deloc obositor? Gresit. Dupa atatea ore de stat in acel spatiu, cu fata numai in carti, orice elev este obositt. Cand mai au timp si de lucrurile ,,umane’’? Nimeni nu stie.

,,Fiti copii!’’ cand? In afara scolii? De unde timp? Daca nici pentru lucrurile care tin de scoala nu au destule minute, ore, zile, de unde si pentru pasiuni? Sunt curioasa, este vreun copil care nu se plange de orele petrecute la scoala?

2.MATERIILE CARE SE PREDAU IN SCOLI

Nu toata lumea se pricepe la toate lucrurile. De fapt, in esenta, fiecare este un geniu in ceea ce i-a fost dat sa faca. Scoala este baza in viata oricui. Interesant, nu? Daca ar fi asa, copiii ar trebui sa se pregateasca inca de cand sunt mici pentru ce cred ei ca vor sa faca in viata. Dar la noi, este viceversa.

In Romania, un copil nu are dreptul de a alege. Trebuie sa invete la toate materiile, (in jur de 10-15), desi in mare parte, doar cinci il pasioneaza. De ce, daca un copil vrea sa devina professor de lb. romana, nu se poate concentra doar pe acest lucru? Ok, trebuie sa stie cate putin din fiecare. Dar cu toate astea, la noi nu exista un sistem care sa puna pe primul plan doar cateva materii, la care sa se invete destul de mult, iar pe langa acestea, materii care chiar ii ajuta pe elevi cu ceva, dar despre care sunt mai putin pasionati, sau nu le-a fost dat sa se priceapa la asa ceva. La noi, toti trebuie sa fie la fel, desi in final fiecare este unic. De ce un copil caruia, sa zicem , ii este dat sa fie un IT-ist, trebuie sa se concentreze si la lucru manual, sport, religie? Cand pe el nici nu il pasioneaza, si probabil nu este nici destul de priceput.

Materiile sunt foarte bune “prietene” cu notele. In scoli, in Romania, exista COMPETIVITATE. Fiecare incearca sa il depaseasca pe celalalt. Desi, fiecare ar trebui sa se depaseasca pe sine. Aceasta competivitate este datorata notelor.

Notele ii descurajeaza pe elevi. La noi, daca iei sapte pe o lucrare profesorii te pot considera vanzator la mega image. Cand pe de alta parte, de exemplu, in UK, 75 de puncte sunt notate drept ,,A+”, ceea ce poate fi echivalentul lui 10, la noi in Romania. Time to move to the UK J. De asemenea, in UK, America copiii au dreptul de a-si alege materiile. Iar pe langa asta, le sunt predate doar baza.

Ceea ce vreau eu sa spun este ca nu toate materiile sunt folositoare pentru un elev. Asta depinde si de la copil la copil. Trecand peste asta, sa zicem ca tot trebuie ca elevii sa invete la toate materiile. Dar daca tot se dau examene importante in clasele VIII, XII de ce atunci nu se poate renunta la materiile mai puin importante pentru ca elevii sa se poata concentra pe materiile la care dau examenul? Inca o adaugare, iar cu asta am terminat: daca un professor nu ne poate preda materiile, cum se asteapta ca noi sa putem fi buni la toate?

3.SALILE DE CLASA, OBIECTELE FOLOSITOARE SAU NU, CANTINA

Incepem cu salile de clasa. Facem o comparatie intre America si Romania. La noi, incaperile in care elevii invata sunt dotate cu banci, scaune, table, cuier si catedra. In America, salile de clasa au MacBook-uri, scaune pe care nu ai impresia sa cazi cand te asezi pe ele, banci curate, care nu sunt desenate de copiii mai mici si asa mai departe. Vreo diferenta? Multe.

Daca tot s-a ivit sa pomenesc despre laptopuri, in Romania, orice obiect precum calculatoarele, iPad-urile si telefoanele sunt interzise. De ce? Pentru ca ii distrag pe elevi, din cauza retelelor de socializare din zilele astea. Intrebarea la care nimeni nu imi raspunde este insa, de ce daca s-au inventat, nu le folosinm cu cap? Ar fi foarte simplu ca tot ce distrage sa fie blocat, iar in rest, elevii sa aiba posibilitatea sa caute cand au o nelamurire si asa mai departe. Asa functioneaza lucrurile si peste ocean. Parerea mea este ca trebuie sa margem inainte, sa avansam si impreuna cu tehnologia, pentru ca nu putem trai in trecut.

Alte cuvinte frecvent folosite de elevi sunt: ,,mi-e foame!”. Asta ar putea fi o alta problema in Romania, pentru ca la noi, 0/10 scoli au cantina, cand in afara, termenul de ,,cafeteria”(restaurant cu autoservire) este bine cunoscut, deoarece cam toate scolile au. Da, stiu, cu toate astea ei se plang ca mancarea nu arata bine, dar asta poate fi schimbat.

Ar mai fi multe lucruri despre care s-ar putea discuta, dar ma opresc aici pentru azi.

Parerea mea este strict personala. Sper ca nu am gresit cu nimic, desi din greseli invata omul.Pana la urma, e bine sa ne exprimam, poate schimbam si noi ceva in bine,ca doar in mai mult rau nu se poate.

 

evaluaredigitala.ro

Citește și Mai multe de acelasi autor

55 Comentarii

  1. Petricã Zabulic spune

    Tineretul vrea mult prea puțin la pretențiile lor foarte mari,comunismul a căzut tinerilor,puneți umărul la muncă și realizativa ce doriți nu ce
    impun altii si nicidecum ce impune puterea pentru a se realiza ei

    1. Doina Tnk spune

      Ce surpriza ! Ei da, greu de crezut, dar copiii nostri chiar nu sunt prosti.

  2. Mari MariDeea Trofin spune

    ….si pe langa toate acestea…zecile de kg de manuale (maculatura) pe care copiii trebuie sa le care in spate, de la varstele cele mai mici, parca intentionat date…sa le distruga coloana.

  3. Babi Szentmartoni spune

    FOARTE REAL ! Dragi politicien,fiti atenti,ce copii intweligenti avem ! Asta e viitorul ,ar trebuii sa ridicati ochii la ei,merita !

  4. Floricel Albastru spune

    ar trebui sa comentez …….ce ,prostia ,nerusinarea ,nesimtirea…nu ca ma inervez si vreau o duminica linistita..,in 26 de ai au strigat la unison reforma ,dar in final sau pliat numai la marirea salariilor !

  5. Beke Ildiko spune

    Parlamentari nostri nu stau in dezbateri nuci 3 ore ,mai is dorm ,vizioneaza pe leptop fel de fel de filmulete si ce sa mai spun ca din aproape 600 de parlamantari si senatori apsenteaza majoritatea ar trebui sa mearga in bancile elevilor din nou , macar o saptamina sa vadem daca rezista !!! Bine ca au salari marii is pensi nesimtite .

  6. Ioan Ardelean spune

    Are dreptate acest elev de clasa a VI-a, elev foarte „umblat”, care a avut posibilitatea sa observe si sa faca analiza sistemului de invatamant din UK si USA. Fantastica posibilitate!!!

    1. Doina Tnk spune

      Nu e nevoie sa te deplasezi fizic ca sa afli cum cum fac altii diverse lucruri . Copilul spune: daca tot avem tehnologie, sa o folosim cu cap !

  7. Marcela Timofciuc spune

    Au dreptate copiii.daca invata de la 8 , se scoala la 6,30 si se pregateste de plecare.iese din casa la 7,15 si are ore pana la l4 .Intra in casa la l4,35. Nu-i trebuie nici mancare. Sta sa-si traga sufletul.Mananca la ora l5,15 si apo se apuca de lectii . Sunt obiecte care nu le folosesc la nimic ( nici acum si nici in viata ) dar trebuie sa invete.Cand sa mai aiba timp si de jocurile copilariei.Ei nu stiu ce este copilaria.Cat despre Parlamentari .Ce sa mai vorbim.Nu merita nici uf fel de aprecieri.Dar tot noi suntem de vina, fiindca ii votam .

  8. Viorel Gongu spune

    scrisoarea nu este scrisă de un elev de clasa a VI-a.! Adultul care a scris-o are mai tare de percepere a complexităţii realităţii imediate!

  9. Legi-Jurisprudenta spune

    Cu toata stima va spunem ca sunteti in eroare!Inteligenta si perceperea realitatii de catre un copil pot fi uneori mult mai complexe decat cele ale unui adult care traieste in tiparele mentale dobandite in cursul vietii!

    1. Marcela Timofciuc spune

      Poate aveti dreptate.Dar dece ne aliniem numai la unele situatii care convin guvernantilor,si in domeniul invatamantului nu iau unele lucruri bune, exact ce scria si copilul, numai pentru faptul de a nu revolutiona invatamantul.Nu contest faptul ca sunt foarte multe minti sclipitoare care prin munca s-au ridicat , dar ar trebui sa se mai reduca din nr. de ore la unele materii care nu au nici un folos. Totodata ar trebui ca si D.nul Ministru al invatamantului sa se puna macar o zi in banca unui elev si sa faca exact acelasi lucru,sa vada cam cat de obositor este pentru un copil.Ceva de genul acesta citeam intr-o revista Reader’s digest (experiment facut de un profesor ).Merita sa citesti articolul si sa vezi la ce concluzii a ajuns dupa ce 6-7 ore petrecute ca elev.

    2. Legi-Jurisprudenta spune

      Suntem total de acord cu dvs si ne bucuram ca faceti parte din categoria de romani care gandesc corect si lucid!

    3. Marcela Timofciuc spune

      Multumesc .Ceeace am scris ,efectiv am constatat din activitatile celor 2 nepoti.Unul in cl.XI-a si celalalt in cl.VIII-a .Bineinteles ca lor nu le dau dreptate in fata , dar am exprimat exact ce av constatat de- a lungul timpului.

  10. Costel Butnariu spune

    Invatamantul din Romania doar ii tine pe copii ocupati si departe de simtul practic. Copiii ies din scoala cu ideea ca daca faci munca intelectuala care ti se ordona vei avea un rost in viata, ceea ce e total gresit. NIMIC din scoala nu-ti foloseste in viata. Matematica din scoala nu e matematica aplicata, deoarece calculatoarele calculeaza dupa alte metode. Romana nu e cea vorbita, caci cand vorbesti nu te gandesti sa spui neaparat un numar de substantive, verbe, epitete, comparatii, iambi, accente, etc. Istoria este falsificata, geografia e pe Google Earth, etc. Nu trebuie invatati sa memoreze nimic, trebuie invatati sa foloseasca in practica ceea ce le este util din noianul de informatii pe care le au la dispozitie in lumea de azi. Dar cine sa-i invete?

  11. Viorel Turcu spune

    Parerea mea este ca scrisoarea nu apartine unui elev de clasa a VI-a. Apoi, cultura generala nu se obtine doar studiind numai materiile preferate. Educatia nu poate fi lasata la parerea elevilor, dar din cate cunosc, se tine seama negresit de dorintele lor precum si a parintilor lor.

    1. Doina Tnk spune

      Si daca un copil este atras de matematica la ce ii va fi de folos sa cunoasca parerea lui Calinescu despre Ion sau Ilie Moromete? Nici macar nu este incurajat sa aiba propria opinie despre gestul lui Ion de a saruta pamantul sau despre taierea salcamului lui Moromete.

    2. Viorel Turcu spune

      Stimata doamna eu am vorbit despre notiunea de CULTURA GENERALA, la care, optional, are posibilitatea fiecare elev. Un elev, este un minor cu varsta cuprinsa intre 6 – 18 ani. El nu are discernamant pana la 14 ani, cand termina gimnaziul. Constitutia prevede la art 29 alin. 6 ca, citez::”Parintii sau tutorii, au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educatia copiilor minori a caror raspundere le revin.” Daca copilului dvs. ii place matematica, aveti posibilitatea sa-l inscrieti la un liceu de matematica. Apoi dupa liceu, va alege singur, caci va fi matur. Nu vad care esrte problema! Dar programa scolara de la clasele a I-a la a VIII-a, este exclusiv de cultura generala si va sfatuiesc sa-l incurajati sa invete foarte bine. Cu siguranta o sa-i folosesca in viata. Daca nu va excela la toate materiile, nu-i nici o nenorocire. Nici Eminescu si nici Einstein nu au fost premianti. Cat priveste parerea pe care o aveti dvs. despre G.Calinescu, nu o voi impartasi-o niciodata. Lui G. Calinescu, noi romanii, ii datoram prea mult si din foarte multe si importante motive…

  12. Ioana Andrei spune

    Stimate Domn,
    In primul rand, as vrea sa subliniez faptul ca aceasta „scrisoare” chiar a fost scrisa de un copil de clasa a VI-a; mai exact, de mine.
    In al doilea rand, eu nu am sustinut nicio secunda ca o cultura generala „decenta” s-ar putea forma pe baza catorva materii preferate de fiecare elev in parte, din contra! (a se vedea punctul 2, aliniatul 2 din scrisoare). Ceea ce am vrut sa spun prin aceasta este ca, obligand un elev sa exceleze la 10-15 materii (da, ne simtim obligati sa excelam la toate materiile, ptr ca in caz contrar sansele noastre de a intra la un liceu bun, de a urma o facultate cel putin decenta si in final de a avea o profesie „satisfacatoare”, scad foarte mult!), nu obtii decat efectul contrar celui „dorit”: elevul nu va mai avea energie si nici macar timp pentru a face fata, iar in cel mai bun caz va ajunge sa „impuste notele”, fara a ramane in schimb cu nimic din multitudinea de informatii care ii este pompata.
    In al treilea rand, imi pare rau, dar gresiti foarte tare: sistemul nu tine cont nici de dorintele noastre, nici de ale parintilor. Daca ar tine, ghiozdanele nu ar mai cantari 5-7 kg (fara echipamentul de sport, pachet, servetele, sticla de apa, etc), copiii nu ar mai iesi de la scoala la orele 19:00 sau chiar mai tarziu, ar exista in toate scolile o pauza de masa cu durata decenta (prin decenta inteleg o durata care ti-ar permite sa te speli linistit pe maini inainte de a manca, si totodata ti-ar permite sa inghiti fara noduri), iar exemplele pot continua.
    Pe final, permiteti-mi sa va intreb: daca dumneavoastra ar trebui, in timpul unui program de lucru de 7 ore, sa practicati 7 meserii diferite- spre exemplu, orele 8-9: sa realizati un tablou, 9-10: sa scrieti un articol, 10-11: sa conversati intr-o limba straina, 11-12: sa crosetati un fular; 12-13: sa inregistrati un cantec; 13-14: sa predati lectii de geografie; 14-15: sa alergati in jurul unei cladiri- apoi sa urmati drumul spre casa- aproximativ 50 min si cand ajungeti sa va ajutati copilul la temele de la matematica, istorie, franceza, desen si tehnologie, ati face fata cu brio?

    1. Marcela Sandu spune

      Copilule,daca vrei sa ai cultura generala trebuie sa-ti insusesti informatii din toate domeniile.Noi ,la randul nostru,cei interesati,am facut acelasi lucru.Cand eram in clasa a vi-a nu-mi trecea prin cap sa contest ceea ce faci tu acum.Studiam la fel de multe materii si nu exista optiunea de a lua note pe portofolii ,nici teste grele ci pe acumulari si redari de cunostinte. Nu regret pentru ca scoala m-a format pentru studiu si studiez in continuu desi nu trebuie sa dau seama nimanui de asta.La obiectele preferate trebuie sa excelezi,adica sa fii olimpica nu doar sa le inveti numai pe ele la scoala.Gandeste-te ca unui coleg i-ar placea numai sportul si acolo numai datul cu mingea-n pereti.Singurul lucru cu care sunt de acord este greutatea pe care o cara un elev si aici scoala trebuie sa gaseasca solutia.La intrebarea de final,nu ai dreptate.Mai intaii pentru ca toti am trecut prin asta si am considerat normal;apoi ai intra intr-o mare plictiseala daca ai studia numai 2 materii tot programul.Pe meseria mea chiar faceam lucruri diferite in fiecare ora a programului iar lucrurile acelea le pregatea si acasa. Am facut fata cu brio.Tu, daca vei fi incurajata de acasa ca asta trebuie sa faci nu vei mai scrie scrisorile astea si ti-ai folosi timpul pentru scoala si recreativ.Succes!

    2. Andrei Ileanu spune

      Doamna Marcela Sandu, am sa presupun ca educatia si studiile dumneavoastra s-au intamplat in vremuri diferite de cele prezente. Este absolut normal sa ganditi asa iar pe alocuri tind sa va dau dreptate. Insa EVOLUTIA nu o putem stopa. Este greu sa te formezi intr-un fel si sa crezi cu indarjire in acele principii sanatos inradacinate in fiinta ta, iar societatea sa se schimbe de la o zi la alta. Nu doresc sa jignesc, vreau doar sa va spun ca sunteti subiectiva. Si eu, chiar daca nu cu la fel de mult timp in urma, am trecut prin acelasi sistem si aveam, in mare, aceleasi nemultumiri. Primeam din partea adultilor raspunsuri in acelasi tipar cu al dumneavoastra. Asta m-a descurajat si m-a facut sa cred ca „oricum nu pot schimba nimic”. Nu ar trebui sa ne educam copiii astfel, nu ar trebui sa le impunem bariere create de idei preconcepute ale altor vremuri. Ioana, poti scrie, poti face, poti gandi absolut ORICE vrei tu, dar trebuie sa-ti asumi dupa aceea. Cam asta ar trebui sa fie mentalitatea cu care sa-i indemnam pe cei mici sa munte muntii din loc. Am 26 de ani, nu am terminat o facultate (inca) pentru ca a trebuit sa ma intretin singur, dar castig mai mult decat mama mea (Dr. Inginer, Cercetator Stiintific Gradul 1, expert Judiciar) dupa 20+ ani de scoala. Ce va spune asta? Lumea se schimba, modelul de programa folosit in prezent este menit sa adoarma orice copil in maximum 10 minute. Totul este mult mai dinamic, totul se intampla mult mai rapid in epoca internetului si a tehnologiei. Ar trebui sa ajungem in pas cu tari precum Suedia, Danemarca sau Olanda, care produc experti (in orice domeniu) pe banda rulanta, cu un sistem de invatamant apropiat de descrierea Ioanei. Stiti cate informatii invatate in scoala mi-au folosit pana in prezent in cariera? ZERO! Stiti cati bani am castigat pana acum bazandu-ma pe un lucru invatat la scoala? NICIUNUL! Si va rog frumos sa nu-mi spuneti ca „nu totul se rezuma la bani”, ar fi mult prea cliseic. Daca nu ai bani, nu poti trai, acesta este capitalismul. Scoala ar trebui sa formeze profesionisti si sa modeleze personalitati, in tara noastra nu se mai intampla asta de pe vremea lui Ceausescu. Ar trebui re-re-re-gandit totul, din temelii.

  13. Ella Arina spune

    Consider absolut adevărate și pertinente părerile acestui elev. Dealtfel, m am regăsit în cuvintele sale, rememorand ,,traumele,, pe care le am trăit la o vârstă apropiatata de a sa. Am fost ultima generație care am dat admitere la liceu la romana și matematica, obiect pe care l am urat mereu din tot sufletul și pentru care nu aveam nici o înclinație. Țin sa precizez ca am fost olimpica la limba romana. Și chiar și așa, în clasa a opta am facut multe ore chinuitoare de pregătire ca sa reușesc sa iau măcar nota 6 la examenul de admitere. Chiar și acum sunt curioasa la ce mi o fi servit acele eforturi, pentru ca matematica nu știu nici acum și chiar dacă as fi știut nu cred ca m ar fi ajutat în viața. În prezent pot sa pretind ca sunt om pe picioarele mele, intelectual iar profesia pe care am îmbrățișat o ulterior nu a avut nici o legătură cu științele exacte. Nu cred ca mai au sens comentariile de genul ca școală ar trebui sa pregătească în primul rand copiii pentru viața în funcție de abilitățile fiecaruia

  14. Zgripcea Alexandru spune

    Iartama , pe vremuri copiii mai si invatau ,ai auzit astazi de copii repetenti la invatatura ,de fete care sa-si faca primul prieten la facultate ? Nu poti face cariera si sa treci prin scoala ca gasca prin apa .

  15. Ciascai Emilia spune

    Scrisoare de …propaganda…scrisa de … un matur platit pentru asta ( poate si sincer, dar nu-i sigur)…si promotor al stergerii din ADN -ul localnicilor…a tot ce-i reprezinta si distinge…sub falsa, chiar mincinoasa a modernizarii si „inaltarii” pe culmile civilizatiei occidentale…mai ales de sorginte …anglo-saxona in varianta americana.

  16. Legi-Jurisprudenta spune

    Stimata Doamna, avem rugamintea sa nu proferati injurii la adresa celor care scriu articolele!Suntem un site de profesionisti ai dreptului.Una este sa va exprimati opinia,asa cum ati procedat mai sus, si alta este sa jigniti asa cum ati procedat intr-un comentariu!Dar daca pentru dvs libertatea castigata de romani inseamna libertatea de a injura va adresam rugamintea sa va indreptati atentia catre alte site-uri care accepta un astfel de comportament!

  17. Ciascai Emilia spune

    „Mincinoasa mica” era o injurie inacceptabila? Era o gluma, e adevarat …rautacioasa. In rest, asta crezusem si eu…ca sunteti un site profesionist…juridic.😊

  18. Legi-Jurisprudenta spune

    Va multumim frumos pentru intelegere! Si da suntem!De aceea puteti apela la noi oricand pentru a va acorda sfaturi juridice, astfel cum au procedat si alte persoane!

  19. Costel Butnariu spune

    Un invatamant corect ar trebui sa descopere talentele fiecarui elev, sa-l orienteze in directia potrivita si sa-i faca vant, dupa care el sa evolueze singur, muncind din placere, ca o forma de exprimare a eului, nu incorsetat in tipare. Iar un manager ar trebui sa angajeze un numar de oameni cu inclinatii profesionale cunoscute, sa faca bani punand talentul fiecaruia la treaba si sa imparta echitabil castigurile. Cand se va ajunge aici, vom avea o societate fericita, cu oameni potriviti la locul potrivit, nu pusi pe criterii politice, nepotisme, ambitii personale nefondate sau ca asa vrea mama.

  20. Victor Medi Emanoil Emanoil spune

    Cum poti orienta si sfatui un copil sa se axeze pe o specialitate daca nu stie ce contine aceasta si ce importanta are :?EXISTA MATERII CARE NU SUNT DE BAZA SI ACESTEA AR TREBUI SA FIE OPTIONALE.Cred ca de abia din clasa IX poti sa sti bine cam ce ti-ar placea sa faci .Deci pana atunci nu-ti ramane decat studiul.sUCCES !

  21. Claudia Enica spune

    sistemul acesta din scolile noastre poate fi plictisitor pt. unii sau mai bine zis se pare ca suntem inapoiati in comparatie cu alte tari dar tocmai aici apare diferenta ca noi rom. sau mai bine zis copii nostri sunt cu mult!!!!!!!!!! mai destepti decit cei din alte tari

  22. Catalina Ichim spune

    oi fi eu de moda veche dar cred ca aproximativ tot ce se invata in clasele 1-8 va constitui bagajul minim de cunostinte (asa zisa cultura generala) a fiecaruia…unui it-ist nu ii sunt necesare cunostinte de istorie,geografie,biologie,etc?…nu are nevoie de lba si literatura romana pt a scrie si a se exprima corect?chiar si lucrul manual e necesar…asa am invatat cu totii sa ne coasem un nasture,sa infiletam un surub si chestii utile de care te izbesti zi de zi…iar cu scolile de afara,lasati-o mai moale ca nu-i chiar asa de roz cum pare…de departe,verde-i gardul,inauntru-i leopardul…

  23. Sebastian Toitan spune

    De acord cu copiii!I-ati cocosat cu programa i-ati aiurit cu manual altenative si reforme interminabileNegustorii de carti isi umfla buzunarele.ministriau devenitsi ei alternativi…

  24. Claude Berechet spune

    No comments yet, so post one! 🙂
    Ioana, este clar ca e nevoie sa schimbam sistemul. Creeaza multe blocaje in dezvoltarea personalitatii individuale. Nu spui mare lucru despre activitatile extrascolare, pentru ca este putin timp, este adevarat.
    Si, pentru ca este la fel de importanta si scoala vietii, obtine timp si pentru experimentare, fa lucrurile si altfel decat ti le impune conventia sociala.
    Indragosteste-te, iubeste… Fa-i placinta cu dovleac!

  25. Corina Birsan spune

    Din cauza ca o d na profesoara ,a dorit sa noteze un elev in clasa a vllla cand avea de sustinut capacitatea cu nota5,acel elev afost privat de posibilitatea de a merge la un liceu mai bun..nu avea prea multe in comun cu desenul!Nu a putut decat atat d na..

  26. Cojocaru Gabriela spune

    Mai este un lucru care ma intriga din totdeauna!De ce un copil care este f bun la matematica ajunge intr-o clasa de mate-informatica doar daca are o medie si note la examen (vorbesc de cei care intra la liceu)mari si la romana?Primele clase sunt dintotdeauna de mate-informatica si apoi folologie,sociologie…Copii care sunt buni la mate nu prea au inclinatii pentru literatura si ajung intr-o clasa nepotrivita.

  27. Ion Popa spune

    Cand noi eram la scoala ne respectam intre noi, cand venea ora de matematica se stiau cei respectati ,la fizica ,romana ,istorie ,geografie si asa mai departe iar la sfarsit de trimestru si an respectul era pt cei mai buni,Acum au bulversat tot sistemul de invatamant si copiii sunt datipeste cap ,ba mai sunt si profesori complect dezinteresati ,dar care vor copiii la meditatii,ca de sunt salariile mici ,daca sunt mici sa se faca prlamentari ca au exemplu .In ce priveste inv. superior este o debandada ne mai intalnita .

  28. Petrica Cosmin Preda spune

    sunt multe materii care ar trebuii sa fie facultative ,doar de informare, dupa mine ar trebuii sa se puna accent pe materiile de specialitate

Spune ce crezi