Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

0

Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

Sistemul digestiv este cel de-al doilea creier al nostru!

Așa îl numește un reputat cercetător în domeniu, Michael Gershon – profesor de anatomie şi biologie celulară la Universitatea Columbia, SUA şi autor al unei cărţi intitulate chiar aşa, The Second Brain (Cel de-al doilea creier) – întemeindu-şi opinia pe argumente foarte pertinente. Iar recentele descoperiri provenite din alte studii privitoare la rolul sistemului digestiv în sănătatea generală a corpului par să-i dea dreptate.

  1. Varza

Varza este bogată în glutamină, un aminoacid folosit de celulele intestinale drept principala sursă de alimentare. Glutamina ajută la repararea si regenerarea celulelor si nu permite mancării nedigerate să treacă prin mucoasa digestivă.

De asemenea, varza este utilizată pentru a  se face  binecunoascuta varză murată care  ajută la popularea microflorei intestinale si care contine enzime digestive. Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

2. Ceapa:

Ceapa este esențială pentru sănătatea sistemului digestiv. Ceapa este o sursă de quercitină (un puternic antioxidant), care ajută la reducerea hipersensibilității din intestine. Ceapa ajută la protejarea mucoasei de la nivelul sistemului digestiv impotriva iritatiilor.

Mai mult, protejează corpul impotriva sensibilității la mâncare. De asemenea, ceapa este o sursă de fructo-oligozaharide (FOS), un complex de zaharuri care are rol de prebiotic (sunt acele substante bogate in hidrati de carbon care mentin echilibrul florei intestinale) si alimentează bacteriile sanatoase din sistemul nostru digestiv.

 3. Merele si otetul din mere:

Merele au un continut bogat de pectina, o fibră care absoarbe de 100 de ori mai apa decat volumul lor. Pectina din mere ajută la calmarea tractului intestinal in timpul diareei si previne constipatia.Cuercitina, o flavonoidă care se găseste in mere, ajută la stabilizarea reactiilor imunitare si scade inflamatia si iritatia din sistemul digestiv.

Otetul din cidru de mere ajută la cresterea productiei de acid clorhidric din stomac (HCL). HCl ajută la descompunerea particulelor de mancare si activează alte enzime, pentru a digera proteinele. Ca parte a sistmului imunitar, HCl ajută la eliminarea agentilor patogeni inainte ca acestia să ajungă în restul sistemului digestiv.

Cititi mai mult pe www.comunitatea-spiriuala.ro

Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

Get real time updates directly on you device, subscribe now.